8 июня 2021. Вторник. 26 мая по старому стилю

8 июня 2021. Вторник. 26 мая по старому стилю

8 июня 2021. Вторник. 26 мая по старому стилю

Преподобный Макарий Калязинский

Поста нет
Апп. от 70-ти Карпа и Алфея (I). Мчч. Аверкия и Елены (I). Прп. Иоанна Психаита исп (IX).
Мч. Георгия Нового (1515). Обретение мощей прп. Макария Калязинского (1521).

Деяния святых апостолов

Поéмше же егó, ведóша на ареопáгъ, глагóлюще: мóжемъ ли разумѣ́ти, чтó нóвое сié глагóлемое тобóю учéнiе? стрáнна бо нѣ́кая влагáеши во ушесá нáша: хóщемъ ýбо разумѣ́ти, чтó хотя́тъ сiя́ бы́ти? Аѳинéе же вси́ и приходя́щiи стрáннiи ни во чтóже и́но упражня́хуся, рáзвѣ глагóлати чтó или́ слы́шати нóвое. Стáвъ же пáвелъ посредѣ́ ареопáга, речé: мýжiе Аѳинéйстiи, по всемý зрю́ вы́ áки благочести́выя: проходя́ бо и согля́дая чествовáнiя вáша, обрѣтóхъ и кáпище, на нéмже бѣ́ напи́сано: невѣ́домому Бóгу. Егóже ýбо не вѣ́дуще благолѣ́пнѣ чтетé, сегó áзъ проповѣ́дую вáмъ. Бóгъ сотвори́вый мíръ и вся́, я́же въ нéмъ, сéй небесé и земли́ Госпóдь сы́й, не въ рукотворéнныхъ хрáмѣхъ живéтъ, ни от рýкъ человѣ́ческихъ угождéнiя прiéмлетъ, трéбуя чтó, сáмъ дая́ всѣ́мъ живóтъ и дыхáнiе и вся́: сотвори́лъ же éсть от еди́ныя крóве вéсь язы́къ человѣ́чь, жи́ти по всемý лицý земнóму, устáвивъ предучинéная временá и предѣ́лы селéнiя и́хъ, взыскáти Гóспода, да понé ося́жутъ егó и обря́щутъ, я́ко не далéче от еди́наго коегóждо нáсъ сýща: о нéмъ бо живéмъ и дви́жемся и есмы́, я́коже и нѣ́цыи от вáшихъ кни́жникъ рекóша: сегó бо и рóдъ есмы́.

И, взяв его, привели в ареопаг и говорили: можем ли мы знать, что это за новое учение, проповедуемое тобою? Ибо что-то странное ты влагаешь в уши наши. Посему хотим знать, что́ это такое? Афиняне же все и живущие у них иностранцы ни в чем охотнее не проводили время, как в том, чтобы говорить или слушать что-нибудь новое. И, став Павел среди ареопага, сказал: Афиняне! по всему вижу я, что вы как бы особенно набожны. Ибо, проходя и осматривая ваши святыни, я нашел и жертвенник, на котором написано «неведомому Богу». Сего-то, Которого вы, не зная, чтите, я проповедую вам. Бог, сотворивший мир и всё, что в нем, Он, будучи Господом неба и земли, не в рукотворенных храмах живет и не требует служения рук человеческих, как бы имеющий в чем-либо нужду, Сам дая всему жизнь и дыхание и всё. От одной крови Он произвел весь род человеческий для обитания по всему лицу земли, назначив предопределенные времена и пределы их обитанию, дабы они искали Бога, не ощутят ли Его и не найдут ли, хотя Он и недалеко от каждого из нас: ибо мы Им живем и движемся и существуем, как и некоторые из ваших стихотворцев говорили: «мы Его и род».

Евангелие от Иоанна

Фарисéе ýбо рѣ́ша къ себѣ́: ви́дите, я́ко никáяже пóльза éсть? сé мíръ по нéмъ и́детъ. Бя́ху же нѣ́цыи éллини от пришéдшихъ, да поклóнятся въ прáздникъ: сíи ýбо приступи́ша къ Фили́ппу, и́же бѣ́ от Виѳсаи́ды Галилéйскiя, и моля́ху егó, глагóлюще: гóсподи, хóщемъ Иисýса ви́дѣти. Прiи́де Фили́ппъ и глагóла Андрéови: и пáки Андрéй и Фили́ппъ глагóласта Иисýсови. Иисýсъ же отвѣщá и́ма, глагóля: прiи́де чáсъ, да прослáвится Сы́нъ человѣ́ческiй: ами́нь, ами́нь глагóлю вáмъ: áще зéрно пшени́чно пáдъ на земли́ не ýмретъ, тó еди́но пребывáетъ: áще же ýмретъ, мнóгъ плóдъ сотвори́тъ: любя́й дýшу свою́, погуби́тъ ю́: и ненави́дяй души́ своея́ въ мíрѣ сéмъ, въ живóтъ вѣ́чный сохрани́тъ ю́: áще ктó мнѣ́ слýжитъ, мнѣ́ да послѣ́дствуетъ: и идѣ́же éсмь áзъ, тý и слугá мóй бýдетъ: и áще ктó мнѣ́ слýжитъ, почти́тъ егó Отéцъ мóй: ны́нѣ душá моя́ возмути́ся и чтó рекý? О́тче, спаси́ мя от часá сегó: но сегó рáди прiидóхъ на чáсъ сéй: óтче, прослáви и́мя твоé. Прiи́де же глáсъ съ небесé: и прослáвихъ, и пáки прослáвлю. Нарóдъ же стоя́й и слы́шавъ, глагóлаху: грóмъ бы́сть. Инíи глагóлаху: áнгелъ глагóла емý. Отвѣщá Иисýсъ и речé: не менé рáди глáсъ сéй бы́сть, но нарóда рáди: ны́нѣ сýдъ éсть мíру семý: ны́нѣ кня́зь мíра сегó изгнáнъ бýдетъ вóнъ: и áще áзъ вознесéнъ бýду от земли́, вся́ привлекý къ себѣ́. Сié же глагóлаше, назнáменуя, кóею смéртiю хотя́ше умрéти. Отвѣщá емý нарóдъ: мы́ слы́шахомъ от закóна, я́ко Христóсъ пребывáетъ во вѣ́ки: кáко ты́ глагóлеши: вознести́ся подобáетъ Сы́ну человѣ́ческому? ктó éсть сéй Сы́нъ человѣ́ческiй? Речé же и́мъ Иисýсъ: ещé мáло врéмя свѣ́тъ въ вáсъ éсть: ходи́те, дóндеже свѣ́тъ и́мате, да тмá вáсъ не и́метъ: и ходя́й во тмѣ́ не вѣ́сть, кáмо и́детъ: дóндеже свѣ́тъ и́мате, вѣ́руйте во свѣ́тъ, да сы́нове свѣ́та бýдете. Сiя́ глагóла Иисýсъ, и отшéдъ скры́ся от ни́хъ.

Фарисеи же говорили между собою: видите ли, что не успеваете ничего? весь мир идет за Ним. Из пришедших на поклонение в праздник были некоторые Еллины. Они подошли к Филиппу, который был из Вифсаиды Галилейской, и просили его, говоря: господин! нам хочется видеть Иисуса. Филипп идет и говорит о том Андрею; и потом Андрей и Филипп сказывают о том Иисусу. Иисус же сказал им в ответ: пришел час прославиться Сыну Человеческому. Истинно, истинно говорю вам: если пшеничное зерно, пав в землю, не умрет, то останется одно; а если умрет, то принесет много плода. Любящий душу свою погубит ее; а ненавидящий душу свою в мире сем сохранит ее в жизнь вечную. Кто Мне служит, Мне да последует; и где Я, там и слуга Мой будет. И кто Мне служит, того почтит Отец Мой. Душа Моя теперь возмутилась; и что Мне сказать? Отче! избавь Меня от часа сего! Но на сей час Я и пришел. Отче! прославь имя Твое. Тогда пришел с неба глас: и прославил и еще прославлю. Народ, стоявший и слышавший то, говорил: это гром; а другие говорили: Ангел говорил Ему. Иисус на это сказал: не для Меня был глас сей, но для народа. Ныне суд миру сему; ныне князь мира сего изгнан будет вон. И когда Я вознесен буду от земли, всех привлеку к Себе. Сие говорил Он, давая разуметь, какою смертью Он умрет. Народ отвечал Ему: мы слышали из закона, что Христос пребывает вовек; как же Ты говоришь, что должно вознесену быть Сыну Человеческому? кто Этот Сын Человеческий? Тогда Иисус сказал им: еще на малое время свет есть с вами; ходите, пока есть свет, чтобы не объяла вас тьма: а ходящий во тьме не знает, куда идет. Доколе свет с вами, веруйте в свет, да будете сынами света. Сказав это, Иисус отошел и скрылся от них.

Мысли святителя Феофана Затворника
(Дея. 17, 19-28; Ин. 12, 19-36)

«Если пшеничное зерно, падши на землю, не умрет, то останется одно, а если умрет, то принесет много плода». Итак, если хочешь быть плодоносным, — умри; умри настоящим образом, чтобы в сердце носить чувство, что ты уже умер. Как мертвый ни на что окружающее не отзывается, так делай и ты: хвалят — молчи, и бранят — молчи, и прибыль получишь — молчи; сыт — молчи, и голоден — молчи. Будь таков ко всему внешнему, внутренне же держи себя там, где бывает всякий умерший, — в другой жизни, перед лицом Бога всеправедного, готовясь услышать последний приговор.
Какой же, скажете, плод от этого, когда тут, все замрет? Нет, не замрет, а явится энергия да еще какая. Одна минутка осталась, скажешь себе, — сейчас приговор; дай поспешу сделать что-нибудь, — и сделаешь. Так и в каждую минуту.

Источник: Православие.RU

Просмотры (1)

Комментарии закрыты.